EIS bērnudārzs: Rīgas Zoodārzs
Tradicionāli mācību gada beigās EIS ir ekskursiju laiks! Jūnija sākumā mūsu Ekziperī bērnudārza jaunākie audzēkņi viesojās Rīgas zooloģiskajā dārzā. Tur bērni varēja redzēt voljēros staigājošos dzīvniekus, kā retus un eksotiskus, tā arī bieži sastopamus mūsu apkārtnē, krāšņus putnus, rāpuļus, kā arī mājdzīvniekus, un uzzināja par to ieradumiem. Tā bija jautrības, prieka un atklājumiem pilna diena!
4.klasē: BRAUCIENS UZ JORKU
Projektā “Kur mēs esam vietā un laikā” ietvaros, mēs apmeklējām Jorku, Apvienotajā Karalistē. Mēs pētījām, kā iepriekšējās civilizācijas ir ietekmējušas mūsdienu sabiedrību, galveno uzmanību pievēršot sistēmām un tehnoloģijām, kuras tās izgudroja. Mūsu izvēle krita uz Jorku, jo tajā joprojām ir saglabājusies romiešu, vikingu un viduslaiku civilizācijas ietekme. Mēs apmeklējām Jorkšīras Aviācijas muzeju, lai izpētītu aeronavigācijas attīstību, Jorvika vikingu centru - lai aplūkotu dzīvi Jorkā Vikingu periodā, un visbeidzot Jorkšīras muzeju, lai iepazītos ar romiešu un viduslaiku periodiem. Skolēni patiešām izbaudīja šo jauno pieredzi un komunikācijas iespējas ar citiem cilvēkiem, kas deva tiem papildus iespēju attīstīt savas angļu valodas zināšanas.
EIS 6. un 7. klases skolēni devās uz Austrāliju! Mūsu audzekņiem bija ļoti plaša programma, sākot no nakšņošanas akvārijā līdz vietējo skolu apmeklējumiem. Un, protams, viņiem arī bija vairākas tikšanās ar Austrālijas slavenākajiem iemītniekiem: ķenguriem, haizivīm un daudziem citiem!
Mūsu skolas 2., 3. un 4.klašu audzēkņu brauciens uz Minheni, Vācijā, kļuva par unikālu iespēju tuvāk iepazīties ar vienu no dinamiskākajām un radošākajām nācijām Eiropā. Brauciena dalībnieki BMW muzejā iepazinās ar šī industriālā milža izveidošanas vēsturi, uzzināja daudz jauna par tā darbības un attīstības posmiem mūsdienās. Bavārijas galvaspilsētā bērni apmeklēja tehnikas šedevru un dabas zinību muzeju “Deutsches Museum”, kurā ir iespēja nolaisties šahtā un iegūt elektrību ar Dinamo mašīnas palīdzību, pabūt kosmiskajā raķetē un sarežģītu formulu starpā atrast ķīmisko reakciju patieso krāšņumu, sajust lepnumu par cilvēces izgudrojumiem un izprast Pasaules evolūcijas procesus. Skolēni bija pārsteigti par izstādē redzētajām jaunākajām tehnoloģijām, kā arī pagātnes inženieru atjautību un izgudrošanas spējām. Bērni paviesojās arī Jūras dzīves akvārijā un Planetārijā.
Mūsu 5. klases skolēniem bija aizraujošs ceļojums uz Horvātiju. Viņi apmeklēja Splitas vēsturiskās vietas, tostarp slaveno pieminekli Ninskim ar tā unikālo dizainu un vēsturisko nozīmi. Viņi apmeklēja arī slaveno Krkas nacionālo parku, kurā atrodas iespaidīgs ūdenskritums. Piedzīvojums turpinājās ar aizraujošām ūdens aktivitātēm, tādiem kā - braucienu ar kajaku un SUP, kā arī izbrauciens ar kuģīti, lai aplūkotu brīnišķīgo piekrasti. Skolēni lieliski pavadīja laiku arī atrakciju parkā Biogradā na Moru, izbaudot aizraujošas atrakcijas un spēles. Šis ceļojums bija lielisks vēstures, dabas un satuvināšanās ar klases biedriem apvienojums.
Latvijas NacionālaIS vēstures muzejS
Mūsu vidusskolas skolēni piedalījās diskusijā izstādes “Satversme 100+” atklāšanā Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā. Izstāde ir veltīta Latvijas Satversmes simtgadei un stāsta par konstitūcijas veidošanās vēsturisko fonu, strīdīgajiem jautājumiem un to, kā tas ietekmē mūsu dzīvi šodien. Interaktīvā izstāde paredzēja diskusijas formātu, pēc kuras bērniem bija iespēja uzdot jautājumus muzeja vēsturniekiem un Saeimas deputātiem. Viens no aktuālākajiem jautājumiem bija par naturalizācijas procesu, lai kļūtu par Latvijas pilsoni. Viedokļi dalījās - vieni uzskatīja, ka kļūt par atvērtas demokrātiskas valsts pilsoni ir jābūt viegli, citi sliecās uzskatīt, ka šāda privilēģija ir jānopelna. Tieši šādās dzīvās diskusijās un strīdos dzima daudzi konstitucionālie dokumenti. Bērniem bija svarīgi saprast, kā var tikt leģitimēts konkrēts gadījums, un kā uz to var un vajag reaģēt valstij.
Maijā mūsu ceturtās klases skolēni devās uz Islandi, lai uzzinātu par energoapgādi un ilgtspējīgu pilsētas infrastruktūras attīstību. No februāra līdz aprīlim viņi pētīja šos jautājumus tēmas "Dalīties ar planētu" ietvaros. Šajā modulī īpaša uzmanība tika pievērsta starpdisciplinārajai mācību pieejai, kurā mūsu skolotāji fokusējās vienam tematam, vienlaikus attīstot dažādas skolēnu prasmes. Pēc teorētiskā kursa apguves, mūsu bērni devās ceļojumā uz valsti, kurā ir viena no unikālākajām ekosistēmām pasaulē, un kura atrodas ilgtspējīgas attīstības priekšgalā.